Nie możesz schudnąć? Zobacz jakie są tego powody - Catering dietetyczny Rzeszów - Smartbox-catering.pl

Nie możesz schudnąć? Zobacz jakie są tego powody

dlaczego nie mogę schudnąć

Każdy z nas marzy o dobrej kondycji i pięknej sylwetce, zaś proporcjonalnie do zbliżającego się wielkimi krokami lata, pragnienia te rosną w siłę. Jedni mają więcej, inni nieco mniej zbędnych kilogramów, natomiast wszystkim zależy na tym, by jak najszybciej i w jak najlepszy sposób osiągnąć swój sukces i skutecznie schudnąć. Próbujesz już wszystkiego a waga wciąż stoi w miejscu i pojawia się to nurtujące pytanie „dlaczego nie mogę schudnąć”. Powodów może być zaskakująco wiele, począwszy od złych praktyk żywieniowych, poprzez brak aktywności fizycznej, po poważne choroby czy schorzenia. Jeśli więc pomimo prób nie możesz schudnąć, musisz poznać najczęstsze powody, przez które możesz nie odczuwać żadnych rezultatów. Może trzeba jedynie wprowadzić niewielkie zmiany, ale nie wykluczone także, że będzie potrzebna konsultacja specjalistyczna bądź wykonanie pewnych badań.

Odchudzanie nie jest wcale takie proste. Nie wystarczy tylko nie jeść, jeść mniej, choć nawet to przysparza już sporo trudności. Chcą skutecznie i trwale osiągnąć zamierzone efekty, a przede wszystkim odchudzać się zdrowo, należy przestrzegać kilku ważnych zasad a najlepiej być nawet w stałym kontakcie z dietetykiem. Dziś jednak nie o tym. Podjąłeś już próbę zrzucenia kilku kilogramów, jednak pomimo upływającego czasu waga wciąż pokazuje te same wartości? Załamujesz ręce i nie wiesz czym to jest spowodowane? Powodów może być wiele. Przedstawiamy te najważniejsze i najczęstsze byś mógł sprawdzić, czy któryś nie dotyczy także i Ciebie, utrudniając Ci osiągnięcie celów.

Dokładne wyliczenie kalorii

O diecie, która będzie przynosiła jakiekolwiek efekty można mówić wówczas, gdy wprowadzimy do niej deficyt kaloryczny. Jeśli będziemy spożywać nadmiar kalorii, a więc więcej, niż jesteśmy w stanie zużyć podczas codziennego funkcjonowania i wszelkich aktywności, wówczas to, co pozostaje, będzie odkładać się jako zapas w formie tkanki tłuszczowej, najczęściej najpierw na brzuchu. Skuteczna dieta to taka, w której dostarczamy organizmowi o około 20% kalorii mniej, niż wynosi nasza całkowita przemiana materii. Wówczas organizm brakującą część pobierał będzie sobie z  zapasu, a tym samym oponka na brzuchu powoli będzie znikać. Oczywiście można pokusić się o niższą kaloryczność diety, jednak wówczas efekt będzie szybszy ale ryzyko efektu jo-jo zdecydowanie większe. Widzimy więc, że najważniejsze jest to, co jemy. Dlatego rozpoczynając dietę należy bardzo dokładnie liczyć kalorie i pilnować, by nie przekraczać dziennej granicy. Może być również tak, że źle przeliczyłaś swoje zapotrzebowanie. Najlepiej, gdy wyliczeń dokona profesjonalny dietetyk. Wówczas mamy pewność, że będą one prawidłowe i że szybko zauważymy efekty stosowanej diety.

Jakość spożywanych produktów

No dobrze, powiedzieliśmy że najważniejsze jest to, ile jemy, ale należy pamiętać, że jakość spożywanych produktów także ma ogromne znaczenie. Jeśli wybierzemy dietę mało kaloryczną a do tego taką, która nie jest ani smaczna, ani dobrze wyglądająca, ani nie przynosząca nam żadnej przyjemności z jedzenia, wówczas szybko stracimy chęć i motywację do odchudzania. To z kolei jest łatwa droga do podjadania i zamiast spadku wagi, efekt będzie wręcz odwrotny. Podczas diety posiłki powinny być przede wszystkim odpowiednio zbilansowane, a więc bogate w białko, węglowodany i zdrowe tłuszcze. Produkty powinny być świeże, zdrowe, jak najmniej przetworzone. Fruktoza, warzywa, jaja, ryby i mięso- to podstawowe produkty, które zapewnią zdrowie i pomogą w stabilizacji wagi.

Konieczna aktywność fizyczna

Samą dietą bardzo ciężko jest schudnąć. Zdecydowanie szybsze efekty zobaczymy wówczas, jeśli odpowiednio zbilansowaną dietę połączymy z regularnym wysiłkiem fizycznym. Najlepiej, by trening odbywał się codziennie, o podobnej porze i był zróżnicowany pod względem intensywności, przy czym taki, który pozwoli nam się nieco zmęczyć. Z badań wynika, iż codzienny trening powinien trwać około 30 minut. Oprócz tradycyjnego treningu dobrze, by aktywność towarzyszyła nam przy wykonywaniu codziennych czynności, na przykład zamieniając windę na schody, jazdę na zakupy samochodem na rower, oglądanie telewizji na spacer z dziećmi.

Sen, stres i nawodnienie

Są to kolejne, wydawałoby się mało znaczące czynniki, które w rzeczywistości ogrywają ogromną rolę w procesie odchudzania. Niedobór snu powoduje wzrost poziomu kortyzolu w organizmie, co negatywnie wpływa na utratę wagi. Ponadto żołądek wytwarza więcej greliny, czyli hormonu, który wzmaga łaknienie oraz spada poziom leptyny, przez co ciągle odczuwamy głód. Stres także nie jest sprzymierzeńcem odchudzania. W sytuacjach stresowych następuje duże stężenie kortyzolu a jednym z efektów jest otyłość brzuszna. Ponadto często jest tak, że gdy się stresujemy, to najzwyczajniej w świecie podjadamy. No i woda- jeśli nie nawadniamy odpowiednio naszego organizmu trudno jest nam odróżnić pragnienie od łaknienia i często zamiast sięgnąć po szklankę wody, sięgamy po przekąskę. Ponadto pijąc mało znacznie spowolniamy nasz metabolizm.

Są to główne czynniki z powodu których ciężko nam schudnąć. Jeśli natomiast po wprowadzeniu powyższych zmian nadal nie będzie rezultatów, wówczas należy skonsultować się ze specjalistą, gdyż tłem braku utraty wagi mogą być problemy zdrowotne takie jak cukrzyca, niedoczynność tarczycy, zaburzenia hormonów czy też spożywanie pewnych leków.